سه شنبه های بدون خودرو با کمپین« قلب من برای میراثمان می تپد»

هدف از این اقدام معرفی و حمایت از جاذبه های فرهنگی و گردشگری شهر رفسنجان ، پاسداشت هویت و میراث این شهر و همچنین فرهنگسازی و تشویق مردم به استفاده از دوچرخه برای کاهش الودگی هوا و اثرات مثبت زیست محیطی آن بوده است و دوچرخه سواران از میدان شهدا به سمت میدان قطب آباد و کاروانسرای عباسی رکاب زدند.

این برنامه به همت کمپین« قلب من برای میراثمان می تپد» و تیم دوچرخه سواری «گروه دوستداران طبیعت رفسنجان»، با همکاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کرمان و حضور حسن حسینی رئیس این سازمان در جمع دوچرخه سواران و با حمایت معنوی موسسه آموزشی و گردشگری ارسباران، باشگاه فرهنگ و طبیعت، اتحادیه انجمن های صنفی کارگری راهنمایان گردشگری کل کشور، اداره کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست و دفتر محیط زیست و توسعه پایدار وزارت ورزش و جوانان انجام شد.

شهر رفسنجان با جمعیتی بالغ بر 207 هزار نفر در فاصله 110 کیلومتری از مرکز استان کرمان قرار گرفته است و به عنوان بزرگترین تولید کننده پسته ، جایگاه بزرگترین معدن مس روباز (مس سرچشمه) و محل بزرگترین خانه خشتی جهان شناخته شده است. این شهر همچنین زادگاه مشاهیر بسیاری بوده است و اماکن تاریخی شامل بازارها، معابد،حمام ها، مساجد و کاروانسراهای بسیاری در آن وجود دارند. کاروانسرای 400 ساله شاه عباسی رفسنجان از شاهکارهای دوران شاه عباس صفوی است و در مرکز شهر رفسنجان در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع واقع شده است. معماری این بنا چهار ایوانی است و دارای 12 اتاق است که به حیات مرکزی راه دارند.

کمپین ” قلب من برای میراثمان می تپد” پویشی خرد محور و عرصه ظهور مطالبات اجتماعی برای حفاظت از میراث بشری است. این کمپین در تیر ماه سال 1394 خورشیدی با هدف حفاظت از میراث ملموس و ناملموس بشری، گسترش فرهنگ نگاهداشت طبیعت و تاریخ ، شناسایی میراث درخطر و ارائه راهکار و پیشنهاد برای حفاظت از میراث سرزمینی و هدایت تلاشی همگانی برای ساختن آینده‌ای اصیل و ایمن برای خود و فرزندانمان، تشکیل شد.

به نقل از :خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا