سیاست‌های تشویقی امارات برای ساخت هتل‌های 3 ستاره

همزمان با رشد گردشگران طبقه متوسط و کمبود هتل‌های ارزان قیمت،امارات که تاکنون برساخت هتلهای لوکس 40- 5 ستاره تمرکز داشت، اکنون با سیاست‌های تشویقی سرمایه گذاران را تشویق به احداث هتل‌های متوسط و 3 ستاره می‌کند.
همزمان با افزایش سفر در میان طبقه متوسط ، بازار سفر کشورهای عربی برای سال 2016 کانون فعالیت‌های خود را بر سفر این طبقه اجتماعی و نحوه رشد کسب و کار سفر با اتکا به موج جدید این گروه از مسافران به ویژه از بازارهای نوظهور قرار داده است.
به گزارش نشنال چاپ امارات، مقصدهایی همانند دبی تقریبا برنامه‌های ویژه‌ای را برای تشویق سرمایه گذاری‌ها به سوی هتل‌ها و بازارهای طبقه متوسط سازمان داده‌اند . دولت امارات همچنین طرح‌هایی ویژه برای ساخت واجرای پروژه‌های احداث هتل‌های 3 ستاره دردستور کار خود دارد. همچنین باهدف تسریع دراحداث این هتل‌های ارزان قیمت فرایند کسب مجوز را تنها به دو ماه کاهش داده است. همچنین معافیت مالیاتی بالغ بر 10 درصد از سوی شهرداری به مدت 4 سال پس از اتمام پروژه ساخت هتل‌های 3 ستاره صادر شده است.
«سیمون پرس» مدیر ارشد در نمایشگاه‌های مسافرتی Reed با اشاره به اهمیت طبقه متوسط در نمایشگاه «بازار سفرهای عربی» می‌گوید:« تنها نگاهی به آمار گردشگری دبی به تنهایی نشان می‌دهد که بیش از 50 درصد از 3600 اتاق‌های جدید هتل‌ها که در ماه‌های پایانی 2015 به بازار هتلداری دبی وارد شد، هتل‌های 3 ستاره و یا حتی پایین‌تر بوده است. با این حال باز هم نیاز بیشتری به اتاق‌های درجه متوسط همچنان در چشم انداز هتلداری امارات مشاهده می‌شود درحالی که میزان هتل‌های 3 ستاره در دسترس در سه ماه اول 2015 امارات تنها 29 درصد از کل هتل‌های دردسترس و عرضه شده این کشور بود.»
به گفته وی درحال حاضر بازار تقاضا برای پروژه‌های گردشگری ویژه طبقه متوسط در سراسر منطقه خلیج فارس رو به رشد است و این امر هم در مناطق در حال رشد و هم در مناطقی که هنوز به صورت بالقوه ظرفیت بالایی برای گردشگری دارند، درکل منطقه شناخته شده است. علاوه براین بازار گردشگری منطقه خلیج فارس به طور محسوسی توسط تقاضای فزاینده از سوی بازارهای رو به رشد طبقات متوسط همانند چین، هند و افریقا همراه با بودجه مالی مسافران نسل y و خانواده های جوان رو به رشد است.
وی همچنین یادآورشده است که هرچند بازار سفر کشورهای عربی درسال 2016 تمرکز ویژه‌ای بر نقش طبقه متوسط در صنایع مسافرتی و توریسم دارد اما بازارهای مختلف به صورت موضوعات عمودی مرتبط با این موضوع اصلی، از طریق فعالیت‌های گوناگون ، سمینارها و کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرند.
بازار سفر کشورهای عربی که از 25 تا 28 اوریل در دبی برگزار می‌شود، تمرکز ویژه‌ای بر سفرهای لوکس، گردشگری حلال، خرید و گردشگری ماجراجویی، گردشگری دریایی درکنار گردشگری سلامت و چشمه‌های آب معدنی دارد. اما فناوری‌های روز و همچنین گردشگری پایدار نیز بخش مهمی از این رویکرد است.
سال گذشته بالغ بر 2.5 میلیارد دلار معاملات تجاری تنها ظرف 4 روز برگزاری این نمایشگاه منعقد شد .این نمایشگاه با 2800 غرفه از 80 کشور جهان با بیش از 26 هزار بازدید کننده در طی 4 روز برگزاری نمایشگاه ، سهم مهمی در برنامه ریزی و جهت‌دهی و نیز رونق بازار گردشگری در کشورهای عرب منطقه خلیج فارس دارد.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا