مجموعه ورزشی یادگار امام (ره)، یاور محیط زیست است

مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز گفت: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره)، یاور محیط زیست است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، حبیب مقصودی در این خصوص اظهار کرد: مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) واقع در کریدور جنوبی تبریز قرار داشته که نسبت به آب و هوای اقلیمی تبریز صاحب هوای ملایم در تابستان و سردتر در زمستان نسبت به تبریز را دارا می باشدکه با وجود تپه های ماهوری و ماسه ای امکان تبدیل به یک منطقه گردشگری و ورزشی را باتوجه به وجود آلودگی های صنعتی تبریز را دارد.

مقصودی افزود: در صورت بسط و توسعه قابل ملاحظه فضای سبز در این مجموعه و تأمین موضوع آبیاری آن می‌توان ریه تنفسی برای تبریز و شهروندان واقع شود.

مقصودی اظهار کرد: در جهت ارتقاء محیط زیست و توسعه فضای سبز و در راستای نیل به این چشم انداز هدفمند با رویکرد پایدار با هماهنگی و ارائه خدمات توانمند و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: از طرف شهرداری منطقه 3 و با حمایت شورای اسلامی و شهرداری کلانشهر تبریز ، سازمان پارک ها و فضای سبز اقدامات مهمی در جهت احیای درختان موجود و کاشت درختان جدید ، مهندسی موضوع آبیاری قطره ای و تأمین آب مورد نیاز، ترمیم بافت فرسوده آبیاری قطره ای و کاشت نزدیک به بیست هزار اصله نهال و رعایت جایگزینی و درخت کاری با استفاده از گونه های مقاوم به کم آبی صورت گرفته است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته، بیان کرد: مهم احداث پارک مهمانپذیر یادگار امام (ره) در مجموعه مشرف به اتوبان شهید کسایی با هدف پذیرایی از مسافران و شهروندان و علی الحصوص تماشاگران و هواداران فوتبال می باشد که در جهت زیبایی و حفظ محیط زیست هدیه ای گرانبها به شهروندان عزیز می باشد.

مدیر مجموعه ورزشی یادگار امام (ره) تبریز افزود: در سال جاری و در سال های آتی نیز کاشت درخت و نهال با همکاری شهرداری کلانشهر تبریز با سیستم جدید آبیاری قطره ای در جهت تقویت مدیریت سبز (توسعه فضای سبز و صرفه جویی در مصرف آب) در جهت توسعه محیط زیست و توسعه پایدار از برنامه های مهم ما می باشد.

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا