مهمان نوازی از گردشگران باید با الگوی وطنی انجام شود

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری:
مهمان نوازی از گردشگران باید با الگوی وطنی انجام شود
تهران – ایرنا – رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری گفت: مهمان نوازی از گردشگران داخلی و خارجی در ایران باید با الگوی وطنی انجام شود.
[مهمان نوازی از گردشگران باید با الگوی وطنی انجام شود]

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سیدمحمد بهشتی روز یکشنبه در همایش گفتمان فرهنگ مهمان نوازی با رویکرد توسعه گردشگری اظهار کرد: اگر به بهانه تاثیرپذیری و رعایت استاندارد بین المللی از الگوی مهمان نوازی اروپایی تقلید کنیم، همان بلایی به سرمان می آید که در مورد کیفیت خودروهای مونثاز شده در ایران آمده است.
وی افزود: اگر از استاندارهای اروپایی برای آژانس ها و تورهای گردشگری استفاده شود حکایت ضرب المثل کلاغی که می خواست راه رفتن کبک را یاد بگیرد برای ما اتفاق می افتد.
بهشتی تاکید کرد: ایران پل ارتباط شرق و غرب جهان است و ایجاد تعامل جهانی با فرهنگ های مختلف جزو فرهنگ کسانی است که در این کشور زندگی می کنند.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از کارایی خانواده های ایرانی مخصوص مهمان است و از همین رو خانه های ایرانی وسایل مخصوص مهمان و معماری اندرونی و بیرونی دارد.
رییس پژوهشگاه گردشگری تصریح کرد: هیچ گردشگری به ایران نمی آید تا طعم مهمان نوازی اروپایی را بچشد و اگر قرار است منشور مهمان نوازی در کشور تهیه شده و به همه جا ابلاغ شود باید از الگوی مهمان نوازی تاریخی اخلاقی و فاخر ایرانی بهره گیرد.

** مشاغل مرتبط با گردشگری نیاز به اصلاح رفتار دارند
کارشناس برجسته گردشگری و استاد دانشگاه نیز در بخشی از این مراسم عنوان کرد جامعه حرفه ای، اصناف، مشاغل و مسوولان مرتبط با گردشگری نیاز به اصلاح رفتار دارند.
محمد تقی رهنمایی تاکید کرد: رفتار پلیس راهور در جاده ها و رفتار فروشنده ها در بازار و محدود بودن منوی غذا در رستوران ها و هتل ها، غیرمنصفانه و نامناسب است و باید اصلاح شود.
وی خاطر نشان کرد: عناصر مرتبط با گردشگری باید به جای اینکه صرفا به ظاهر آراسته توجه کند باطن آراسته داشته باشند، چیزی که در فرهنگ نیاکان ما بوده و نیاز به بها دادن و ارزش گذاری مجدد دارد.
همایش یک روزه گفتمان فرهنگ مهمان نوازی با رویکرد توسعه گردشگری با 21 محور توسط شورای فرهنگ عمومی کشور و با همکاری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

به نقل از ایرنا

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا