نمایشگاه صنایع‌ دستی و انگشترهای نفیس ایران در عمان افتتاح شد

تهران – ایرنا – نمایشگاه اختصاصی «صنایع‌ دستی و انگشترهای نفیس ایران» در نخستین روز از برگزاری کنفرانس «سرمایه‌گذاری در فرهنگ‌» در عمان با حضور بهمن نامور‌ مطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گشایش یافت.
نمایشگاه صنایع‌ دستی و انگشترهای نفیس ایران در عمان افتتاح شد
به گزارش ایرنا، بهمن نامور‌ مطلق در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از تعامل سه سایت میراث ‌فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری در مدل نوروز در ایران خبر داد.
وی درباره ابعاد اقتصادی فرهنگ نوروز، سرمایه‌گذاری فرهنگی کشور و سیاست‌ گذاری فرهنگی نوروز هم گفت: نوروز از مفهوم دیدوبازدید ساده خانوادگی به یکی از پدیده‌های مهم فرهنگی تبدیل شده که در وضع اقتصادی شهرهای کوچک و صنایع‌دستی کشور تأثیرگذار بوده است.
نامور مطلق با یادآوری این که سال گذشته نوروز به‌همراه 12 کشور حوزه نوروز در یونسکو به ‌ثبت رسید، گفت: با توجه به اهمیت ثبت‌جهانی نوروز، می‌توان گفت که این اتفاق در رشد و توسعه صنایع‌دستی و گردشگری کشور تأثیر زیادی دارد.
وی ادامه داد: در نوروز مردم شهرهای بزرگ با حضور در روستاها و زنده‌سازی بوم‌گردی با روستاییان عزیز و آداب و رسوم و عقایدشان آشنا شدند و چند روز در کنار آن‌ها زندگی کردند.
معاون صنایع‌ دستی کشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه در چند سال گذشته، توسعه کارگاه‌های صنایع‌ دستی به رشد و توسعه زیادی در شهرها و روستاهای کوچک کشور دست یافته است.
وی در حوزه فرهنگ نوروز و توسعه پایدار در کنار توسعه اقتصادی، توسعه اجتماعی و حفاظت از محیط‌ زیست به دو پدیده فرهنگیِ تحویل سال و روز طبیعت (سیزده‌به‌در) نیز اشاره کرد.
براساس اعلام روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نمایشگاه اختصاصی صنایع‌دستی و انگشترهای نفیس ایران» به‌همت رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسقط و در محل باشگاه فرهنگی عمان و با حضور200 نفر از مهمانان همایش از کشورهای مختلف و ایرانیان مقیم این کشور شب گذشته گشایش یافت.
این نمایشگاه با هدف ایجاد ارتباط میان فرهنگ و اقتصاد، به‌عنوان دو مقوله مهم در توسعه جوامع و عاملی برای توسعه پایدار، برگزار وهمراه این جشن نمایشگاهی از سنگ‌های قیمتی و انگشترهای فاخر ایرانی دایر شد که مورداستقبال چشمگیر شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا