مراسم گلاب‌گیری را در باغ گیاه شناسی تجربه کنید

عادل جلیلی درباره برگزاری جشنواره گفت: این جشنواره از 8 الی 13 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و در طول این مدت مراسم گلاب گیری یکی از اصلی ترین برنامه‌های جشنواره خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش تحقیقات گیاهان دارویی در موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، به عنوان متولی تحقیقات گیاهان دارویی و معطر ایران، از سالها پیش فعالیت‌های گسترده‌ای را در زمینه شناسایی و معرفی گیاهان دارویی، کشت و اهلی کردن، استخراج و آنالیز مواد موثره انجام داده و در معرفی گیاهان دارویی، قابلیت‌ها و مزایای استفاده از آنها و نیز روشهای بهره‌برداری یا فرآوری به مردم نقش ویژه‌ای را ایفا کرده است.

جلیلی در گفت و گو با ایسنا تاکید کرد: یک دسته از فرآورده‌های پرمصرف گیاهان معطر، عرقیات گیاهی بویژه گلاب است که دارای سابقه دیرینه و ارزشمند در طب سنتی ایران هستند. گل محمدی با سطح زیر کشت گل محمدی بیش از 15 هزار هکتار و تولید بیش از 27 هزار تن گل در سال یکی از گیاهان دارویی مهم کشور است در همین راستا و با هدف ترویج و فرهنگ سازی در خصوص استفاده صحیح از عرقیات گیاهی، آشناکردن مردم بویژه کودکان و نوجوانان با روشهای سنتی گلاب گیری، عرضه عرقیات مختلف گیاهی کشور، استفاده از عرقیات استاندارد و سالم و لزوم استاندارد اجباری برای عرقیات موجود در بازار کشور و ارتقاء سلامت مردم این جشنواره برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره انواع عرقیات گیاهی معتبر تولیدی در کشور توسط شرکت های تولید کننده قابل عرضه هستند. بعلاوه انواع گیاهان دارویی به صورت تازه و خشک، فراورده های دارویی و آرایشی-بهداشتی طبیعی و گیاهی نیز عرضه خواهند شد. همچنین مردمی که در آن ایام برای بازدید از نمایشگاه مراجعه می کنند می توانند از باغ گیاهشناسی ملی ایران نیز بازدید کنند. این باغ به وسعت 150 هکتار در غرب تهران واقع شده و یکی از زیباترین و معتبرترین باغهای گیاهشناسی دنیاست که در فصل بهار بویژه اردیبهشت ماه جلوه های بسیار زیبا و دل انگیزی از طبیعت گیاهی ایران را دارد.

باغ گیاهشناسی ملی ایران از 8 اردیبهشت ماه به مدت یک هفته از ساعت 9 صبح تا 21 پذیرای بازدیدکنندگان جشنواره گلاب گیری و عرقیات گیاهی خواهد بود. در این مدت گلاب گیری یکی از روشهای مرسوم و دارای سابقه تاریخی و دیرینه استفاده از گیاهان دارویی و معطر به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا