چین در بازار تجارت سفر جهان از امریکا پیشی گرفت

جدیترین یافته های اقتصادی حاکی از آن است که چین از نظر مجموع کل هزینه سفر که در بازار سفر چین هزینه شده، تا پایان 2015 به میزان 1 میلیارد دلار امریکا از امریکا پیشی گرفته است.

این یکی از یافته‌های کلیدی درگزارش سالانه بنیاد مطالعاتی GBTA یا انجمن تجارت سفر جهانی است که تحت پشتیانی Visa, Inc فعالیت می‌کند.

طبق همین بررسی‌ها ارقام تازه در گزارش جدید GBTA حاکی از آن است که چین از نظر مجموع کل هزینه سفر که در بازار سفر چین هزینه شده، تا پایان 2015 به میزان 1 میلیارد دلار امریکا از امریکا بیشتر بوده است. طبق همین بررسی‌ها چین در چهار ماه نخست 2016 نیز به میزان 10.1 درصد درهزینه وپول خرج شده در صنایع مسافرتی رشد کرده است. درحالی که این رشد در امریکا تنها 1.9 درصد برآورد شده است.

«مایکل . مک کورمیک» مدیر اجرایی GBTA دراین باره گفت: «باوجود کندی نسبی دربازار صنایع مسافرتی چین، بازار سفر در این کشور همچنان یکی از سریع‌ترین نرخ رشد جهانی را دارد. چین ازاین نظر امریکا را پشت سر گذاشته و این یک نقطه عطف بزرگ است که حقیقتا طبیعت اقتصاد جهانی را دردنیای امروز نشان می‌دهد.

پیش بینی GBTA برای اقتصاد چین حاکی از ادامه رشد معتدل تولید ناخالص داخلی بانرخ نسبی 6.4 درصد و 6.1 درصد به ترتیب برای سال 2016 و 2017 است.

براین اساس روند رشد از مصرف و سرمایه گذاری‌های هدفمند دولت در زیرساخت‌ها درمسیر تلاش چین برای ایجاد تحول اقتصادی ادامه خواهد داشت. با وجود کندی رشد اقتصاد چین سرمایه گذاری در زیرساخت‌های سفر ادامه داشته و همچنین شرایط بهتری برای کسب وکار مسافرتی هم در بخش تفریح و سرگرمی و هم بخش کسب و کار و تجارت پیش بینی می‌شود.

این بخش با توجه به طرح افتتاح 82 فرودگاه جدید که از سال 2011 در چین دردست اقدام است و نیز باتوجه به این که بیش از 70 درصد از ساخت و سازهای هتل ها در کل آسیا و اقیانوسیه در چین صورت می‌گیرد، چشم انداز روشنی را ترسیم می‌کند.

طبق همین پیش بینی‌ها مجموعا 9.8 درصد رشد برای صنایع مسافرتی درسال 2017 پیش بینی شده است که نخستین سال در هزاره سوم است که رشد پول خرج شده در صنایع مسافرتی چین به زیر دو رقم کاهش یافته است.

«دیوید هنستوک»از مدیران Visa, Inc با اشاره به این یافته‌ها گفته است که این نقطه عطف هیجان انگیری برای صنایع مسافرتی است که مستلزم یافتن راه حل‌های یکپارچه و مستمر در پرداخت‌های جهانی است.

یافته‌های GBTA درچهارماه نخست 2016 حاکی از آن است که اوایل 2016 نوسان در بازارهای مالی چین یک بار دیگر به تشدید نگرانی‌ها نسبت به یک فرود سخت بالقوه برای چین درنتیجه خسارت‌های جانبی ناشی از اقتصاد جهانی دامن زد. اما جریان ثابتی از شاخص‌ها به سوی رشد معتدل کنترل شده ای طبق برنامه قبلی همچنان تداوم یافت.

به نقل از :خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا