دو عامل مهم تعیین کننده درسفر گردشگران غربی

طبق بررسی‌هایی که اخیرا از سوی موسسه نظر سنجی SSI QuickPoll و براساس نظر سنجی از 1002 شخص بزرگسال در امریکا صورت گرفته روشن شده است که مسئله امنیت و هزینه مهم‌ترین موضوعاتی هستند که دربرنامه ریزی برای گذران تعطیلات درسفر از سوی مردم امریکا مورد توجه قرار دارد.
از شرکت کنندگان دراین نظرسنجی سوال شد که چه میزان از تهدیدها و حوادث تروریستی در سراسر جهان احساس نگرانی می‌کنند و این نگرانی تا چه حد بر فرآیند تصمیم گیری هایشان اثر می‌گذارد؟ درپاسخ 37 درصد از پاسخ دهندگن گفته اند که فعالیت‌های تروریستی دراروپا و 30 درصداز پاسخ دهندگان گفته‌اند که فعالیت‌های تروریستی در امریکا بر نحوه تفکر وتصمیم گیری آن‌ها برای سفر وبرنامه ریزی سفر تاثیر گذاشته است. 22 درصد از پاسخ دهندگان نیز ویروس زیکا را به عنوان مهم‌ترین نگرانی و 20 درصد نیز مشکل مهاجران در اروپا را عامل مهم نگرانی در برنامه ریزی سفر هایشان عنوان کرده‌اند.
با وجود نگرانی از تروریسم در اروپا تنها 13 درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده‌اند که همچنان برای سفر به اروپا بلیت یا هتل رزرو کرده‌اند. 14 درصد نیز گفته اند که هنوز به فکر سفر به اروپا هستند. نکته جالب این که برای این دسته اخیر باوجود حوادث تروریستی اخیر در پاریس ، فرانسه با 45 درصد جواب مثبت دومین مقصد سفر به اروپا اعلام شده است.

اگرچه که چینی‌ها درسال های اخیر نقش موتور گردشگری جهان را برعهده گرفته‌اند اما گرایش های عمومی در میان گردشگران امریکایی با توجه به سهم بالای گردشگرانی که سالانه از این منطقه  به کشورهای مختلف از جمله اروپا و کشورهای مختلف افریقایی و آسیایی سفر می کنند، اهمیت زیادی دارد.

«جکی لورچ »معاون مدیر در دفتر SSI که این تحقیقات را انجام داده می‌گوید ک«درواقع روشن است که تهدیدهای تروریستی چه در وطن و چه در خارج از کشور فاکتور مهم و تعیین کننده برای مردمی است که برای سفر در تعطیلات برنامه ریزی می کنند. اما آنچه که بسیار جالب است آن است که باوجود این نگرانی عمومی از تروریسم برخی از افراد همچنان برای سفر به مناطقی که به تازگی حملات ترور را از سر گذرانده اند برنامه ریزی می‌کنند.»
بررسی کنندگان از شرکت کنندگان در نظر سنجی خواسته اند که کشورهای مختلف را براساس میزان ودرجه خطر برای یک گردشگرامریکایی رتبه بندی کنند. آنان کشور های شمال افریقا همانند مصر را به عنوان خطرناک ترین مقصدها اعلام کرده‌اند. فرانسه به عنوان کشور خطرناک و نیز کشورهای واقع در منطقه کاراییب و نیز کشورهای کانادا برای این گردشگران امریکایی امن‌ترین مناطق اعلام شده‌اند. دراین میزان کشورهای کانادا، مکزیک وانگلستان محبوب‌ترین مقصدها اعلام شده‌اند.
این مطالعه براساس نظر سنجی از 1002 نفر افراد بالای 18 سال از هردو جنس در اوریل 2016 صورت گرفته است.
شرکت SSI با 3300 نفر پژوهشگر یک موسسه پیشرو در ارایه و تامین مجموعه داده‌ها و آمارها و نیز نمونه‌های تحلیلی برای صاحبان کسب و کار و شرکت های تجاری درسطح جهانی است که از طریق تلفن و اینترنت و موبایل و دیگر روش‌های اطلاعاتی از مردم 86 کشور جهان نظر سنجی می‌کند.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا