رشد 266 درصدی گردشگران هند به یمن روادید الکترونیکی

 با اجرای سیستم ویزای الکترونیکی شمار گردشگران ورودی به هند، نسبت به سال گذشته در همین موقع، بیش از 266 درصد افزایش یافت.
به گزارش مدیاناما از هند، از ژانویه تا آوریل 2016 مجموع 3.91.094 گردشگر با استفاده از ویزای الکترونیک به هند وارد شدند. این رقم در مقایسه با 94.998 نفر طی مدت مشابه در سال گذشته خبر از رشدی بالای 311.17 درصد شمار گردشگران جذب شده به این کشور دارد.
مقامات رسمی درهند علت این افزایش را راه اندازی سیستم صدور ویزای الکترونیک دانسته‌اند. طبق همین گزارش از سال گذشته به این سو تعداد کشورهایی که قادر شده‌اند با سیستم الکترونیکی روادید ورود به هند را دریافت کنند از 43 کشور به 150 کشور افزایش یافته است.
برترین بازارهای گردشگری هند که طی آوریل گذشته دسترسی به دریافت ویزای الکترونیک داشته اند کشورهای بریتانیا با بیش از 18 درصد و امریکا با بیش از 14 درصد ، سپس روسیه با بیش از 8 درصد هستند. کشورهای فرانسه ، چین و اتریش و آلمان در ردیف‌های بعدی از مهم‌ترین بازارهای گردشگری برای کشور هند هستند که سالانه میلیون‌ها نفر را به این کشور روانه می‌کنند.

سیستم صدور ویزای الکترونیکی هند از 17 نوامبر 2014 راه اندازی شد و از دسامبر گذشته امکان دسترسی 37 کشور دیگر به این سیستم افزایش یافت و 150 کشور نیز از این امکانات درزمان ورود به هند برخوردار هستند. پیش از این امکان دسترسی به ویزا درلحظه ورود تنها برای 113 کشور و در 16 فرودگاه این کشور فراهم بود.
دولت هند اعلام کرده است به زودی برای گردشگرانی که با هدف درمان و برای مدت‌های طولانی به هند سفر می‌کنند نیز امکان صدور ویزای الکترونیکی فراهم می‌شود. این بیماران می توانند با درخواست آنلاین برای صدور ویزای درمانی هند اقدام کنند.
اقدام دولت هند در زمینه تسهیلات ویزا اگرچه عامل مهمی در جذب گردشگران خارجی به ویژه غربی شده اما حذف برخی مقصدهای گردشگری همانند ترکیه و مصر نیز می تواند عامل مهمی در این افزایش باشد. چرا که بروز ناآرامی ها در مقصدهای گردشگری یاد شده سبب جایگزینی مقصدهای دیگر از جمله هند به جای ترکیه و مصر باشد.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا