توسعه صنعت اپلیکیشن‌های موبایل درگردشگری

مهدی نوابی

عضو جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک

همین الان در ذهن خود کاری را در نظر بگیرید. به احتمال خیلی زیاد اپلیکیشنی برای انجام آن وجود دارد. برای چک کردن ایمیل، برای بازی کردن، تماشای فیلم، گوش دادن به موسیقی، رزرو یک هتل، خرید بلیت سینما یا تئاتر و بسیاری از کارهای دیگری که به ذهنتان بیاید را اکنون می‌توان با یک لمس ساده روی گوشی موبایل هوشمند انجام داد. اساسا حس کردن تجربه راحتی و انعطاف‌پذیری انجام برخی از این کارهای روزمره یکی از سرگرمی‌های این روزهای مردم است.

توسعه صنعت اپلیکیشن‌های موبایل هیچ زمینه‌ای را بی‌نصیب باقی نگذاشته است. طبق آمارها، «سفر» در طبقه‌بندی سال 2016 در صدر محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی قرار دارد.

بعضی از کارهایی که می‌توانید از طریق اپلیکیشن‌های حوزه سفر و گردشگری انجام دهید اینها هستند:

گرفتن بلیت پرواز، قطار و اتوبوس

– مرور و بررسی بسته‌های سفر که توسط آژانس‌های مسافرتی مختلف برای مقصد مورد نظر تهیه شده‌اند

– رزرو اتاق هتل

– اجاره ماشین برای مسافرت

و موارد دیگری که می‌توانند به این لیست اضافه شوند.

بهترین راه برای فهمیدن دلیل انتخاب اپلیکیشن‌های سفر توسط مردم این است که خود را در بوته آزمایش قرار دهید و به شخصه از این اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. به‌طور مثال فرض کنید همزمان با شروع تابستان و برای تعطیلات پیش رو قصد دارید سفری را به همراه خانواده برنامه‌ریزی کنید. موارد زیر در ابتدای برنامه‌ریزی اولین سوالاتی هستند که به ذهن شما خطور می‌کنند:

– چه مناطقی بهترین آب و هوا را در طول این تعطیلات دارند؟

– آیا مقصدی که انتخاب کرده‌ام برای سفر خانوادگی مناسب است؟

– چه جاذبه‌‌های معروفی در آن منطقه وجود دارد؟

– چند روز برای گشت و گذار کامل در آن منطقه لازم است؟

– چه هتل‌ها و اقامتگاه‌های خوبی در آن منطقه وجود دارند؟

– فاصله میان هتل مورد نظر و مکان‌های بازدید چقدر است؟

– هزینه کرایه ماشین در منطقه مورد نظر چند است؟

– چه شرکت‌ها و آژانس‌هایی برای آن منطقه در آن زمان تور طراحی کرده‌اند؟

– چگونه می‌توانم بهترین و مناسب‌ترین قیمت بلیت را برای سفر به آنجا تهیه کنم؟

زمانی که این سوالات به ذهن شما خطور می‌کند، دقیقا زمانی است که اپلیکیشن‌های موبایلی سفر کار خود را شروع کرده و به تمام نیازهایی که برای شما به وجود آمده است، پاسخ می‌دهند. شما می‌توانید از این اپ‌ها برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد منطقه مورد نظر یا حتی رزروهایی که در نظر دارید استفاده کنید. زمانی که چنین اپلیکیشن‌هایی را روی موبایل‌های خود دارید، در زمان صرفه‌جویی می‌کنید و ساعت‌های زیادی را برای پیدا کردن مطالب مورد نظر صرف نمی‌کنید. علاوه‌بر این نیاز ندارید که با آژانس‌های مختلف تماس بگیرید که رزروهای شما را انجام دهند. در حقیقت به این ترتیب برنامه‌ریزی سفر بسیار ساده‌تر از گذشته شده است و این را باید ممنون اپلیکیشن‌های موبایل بود.

توسعه اپلیکیشن‌های موبایل در حوزه گردشگری

سطور گذشته به وضوح نیاز شرکت گردشگری شما را به داشتن اپلیکیشن سفر تبیین کرد. نیاز مخاطب به دریافت اطلاعات کامل مربوط به سفر در ساده‌ترین صورت ممکن دلیل مهمی برای این موضوع است. این اپ‌ها به یک ابزار مهم بازاریابی برای شرکت‌های گردشگری بدل شده‌اند. شرکت‌های گردشگری کاربران را با اطلاعات به روز پشتیبانی می‌کنند و بهترین پیشنهادهای سفر را برای آنان از همین طریق ارسال می‌کنند. با توجه به وابستگی کاربران به اپلیکیشن‌ها به وضوح مشخص است شرکت‌هایی که از این فناوری برای کار خود بهره نمی‌گیرند در رقابت با دیگران از قافله عقب خواهند ماند. به علاوه، زمانی که همه شرکت‌ها به جز شما در فروشگاه‌های آنلاین فروش اپلیکیشن حضور دارند، تصویر منفی از شما در ذهن مخاطب شکل خواهد گرفت.

توسعه اپلیکیشن‌های موبایل باید به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای توسعه کسب‌وکار و افزایش بازگشت سرمایه مورد توجه قرار گیرد.

به نظر می‌رسد شرکت‌هایی که از این اپ‌ها استفاده می‌کنند راه بهتری برای دستیابی به مخاطب دارند. اپلیکیشنی که به لحاظ کارآیی در سطح بالایی قرار دارد و تجربه بهتری را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد می‌تواند به دستیابی به کاربران بیشتر مطمئن باشد. همین امروز با یک شرکت توسعه اپلیکیشن‌های موبایلی خوشنام تماس بگیرید و اپلیکیشن خود را طراحی کنید. توسعه‌دهندگان در حال کار روی توسعه ابزارهای صنعت گردشگری هستند. نیازهای خود را ابتدا مکتوب کنید و برای برنامه‌نویسان به‌طور کامل و شفاف توضیح دهید تا بتوانند به‌طور دقیق آنچه را می‌خواهید ارائه کنند. با این راه جدید برای بازاریابی، از جذب مخاطب بیشتر و رونق درآمد کسب‌وکار خود لذت ببرید.
چرا باید برای شرکت خود اپلیکیشن‌ سفر تعریف کنیم؟

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا