درباره تبریز 2018 چه میدانید؟

تبریز 2018 ؛ این عبارت را می توان در اکثر خیابان های تبریز مشاهده کرد. آیا می دانید تبریز 2018 چیست؟ سازمان کنفرانس اسلامی معروف به سازمان همکاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی کلید زد. در این طرح هر ساله شهری از کشورهای اسلامی به عنوان ” شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ” معرفی می شود. در اولین معرفی شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه ترکیه در سال 2016 به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی شدند. برای سال 2017 نیز شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب شد. این انتخاب در اجلاس کارشناسان ارشد نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری‌ اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد. قبل از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با توجه معیارهای انتخاب به عنوان نامزد معرفی شده بودند که تبریز توانست این عنوان را نصیب خود کند.

تبریز 2018

خوشبختانه تکاپوی شدید و مثبتی در تبریز به همین جهت بوجود آمده است. با تلاش شهرداری تبریز و با کمک تبلیغات رسانه ای و محیطی غالب مردم در جریان این انتخاب قرار گرفته اند. مردم تبریز با آغوش باز به استقبال تبریز 2018 رفته اند و انتظار می رود گردشگران تبریز 2018 از این موج مثبت اظهار شگفتی کنند.

شهر نمونه گردشگری جهان اسلام

همانطور که از عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام مشخص است این انتخاب بر اساس فاکتورهای تاریخی ، فرهنگی ، دینی و مذهبی صورت گرفته است. کلانشهر تبریز توانسته است خود را به عنوان مدرن ترین ، سالمترین ، زیباترین و توسعه یافته ترین شهر ایران در جهان معرفی کند. توجه به شاخصه های مهم این عنوان اهمیت بسیاری دارد. طبیعتا عمده گردشگران خارجی برای دیدن برج ها ، مراکز خرید پیشرفته و مانند آنها به تبریز سفر نمی کنند. اگر چنین ملاک هایی وجود داشته باشد شهرهایی مانند دبی در صدر این انتخاب قرار دارند. مسلما توجه به پیشینه های تاریخی ، فرهنگی ، اجتماعی ، دینی و مذهبی مهمترین عامل توفیق در تبریز 2018 است. تمامی برنامه ها و اقدامات انجام شده باید در مسیر معرفی داشته های تبریز انجام شود. تاریخ و تمدن تبریز مثال زدنی است و از جمله مواردی است که می توان بر روی آن کار و به عنوان نقطه قوت از آن استفاده کرد. دارا بودن برج های مدرن و چشم نواز ، هتل های شیک و مجلل ، مراکز خرید بزرگ و فاخر می تواند برای تکمیل این هدف مورد استفاده قرار بگیرد و نه از آنها به عنوان داشته ها بهره برد. از این دست امکانات و زیرساخت های دیگر نیز باید بصورت تمام و کمال برای هدف نهایی استفاده کرد.

نقش مردم در تبریز 2018

مهمترین فاکتور رضایت و خرسندی توریست ها در نحوه برخورد مناسب مردم با آنهاست. خوشبختانه خونگرمی و مهمان نوازی ایرانیان برای هر گردشگری مایه تعجب و تحسین است. غالب گردشگرانی که به ایران سفر می کنند مردم ایران را بسیار با محبت و خونگرم معرفی می کنند. در موارد بسیار کمی نیز این محبت و خونگرمی بیش از حد آسایش و آرامش لازم را از گردشگران می گیرد. چیزی که بیش از همه چیز گردشگران را موذب می کند در کانون توجه قرار داشتن بیش از حد آنهاست. برای رفع اینگونه مشکلات توجه به رعایت حدود در برخورد با گردشگران و توجه به نیاز آنها بسیار ضروری است. در یک کشور توریست پذیر باید اکثر مردم خود را برای میزبانی مناسب از آنان آماده کنند. تسلط به زبان های فراگیری مانند انگلیسی و عربی بسیار حائر اهمیت است. منافع صنعت گردشگری همه شمول است و هر شخص و شهروند باید نماینده ای شایسته از فرهنگ و تمدن یک کشور باشد. تاثیر صنعت توریسم به حدی بالاست که جزو با ارزش ترین منابع درآمدی هر کشور محسوب می شود.

نقش هتل ها و مراکز رفاهی تجاری در تبریز 2018

نقش بسیار پررنگ هتل ها و مراکز رفاهی تجاری در تامین اهداف تبریز 2018 اجتناب ناپذیر است. آسایش و رفاه گردشگران می بایست در عالی ترین سطح ممکن مهیا شود. آینده نگری و توجه به سرمایه گذاری بلند مدت برای جذب بیشتر گردشگر بسیار مهم است. با توجه به اینکه اعضای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی از کشورهای اسلامی هستند و سایر کشورها در این سازمان وجود ندارند میزبانی مناسب از این کشورها و ترویج و نشر این میزبانی مناسب توسط آنها می تواند تبریز 2018 را به فرصتی جهانی تبدیل کند و نه صرفا محدود به کشورهای اسلامی. هتل ها و مراکز رفاهی تجاری با برخورد خوب ، سرویس دهی عالی و دریافت هزینه مناسب می توانند آینده توریسم در تبریز و حتی کشور را تضمین کرد.

نقش سایر شهرها و استانها در تبریز 2018

پیشرفت تبریز پیشرفت کل ایران است و پیشرفت هر نقطه ای از ایران پیشرفت تبریز. بسیار محتمل است گردشگری که از کشور دیگر به قصد دیدن تبریز به کشور آمده از شیراز ، اصفهان ، تهران ، یزد و مانند آنها دیدن کند و بالعکس. با تدوین و اجرای تفاهم نامه های توسعه گردشگری تبریز با سایر شهرها قدرت همه شهرها بصورت کانونی روی تبریز متمرکز می شود و پس از تبریز به کل ایران. تعداد اعضای سازمان همکاری اسلامی 57 کشور است. این یعنی اگر هر کشوری در هر سال یک نماینده داشته باشد پس از تبریز 2018 بیش از 54 سال سایر کشورها نماینده خواهند داشت. اگر به این روال پیش برود حداقل بیش از 54 سال لازم است تا فرصتی برای ایران پیش بیاید. پس می توان نتیجه گرفت فرصت تبریز 2018 یعنی فرصت ایران 2018

مرکز تجارت جهانی تبریز

لوگوی تبریز 2018

لوگوی تبریز 2018

تصویر مقابل لوگوی تبریز 2018 است. این لوگو با الهام از اماکن تاریخی تبریز توسط خانم لیلا حجبی طراحی شده است. استفاده از مقبره الشعرا ، برج ساعت و مسجد کبود در این لوگو می تواند بترتیب نماد فرهنگ ، تمدن و دین باشد که هدف اصلی تبریز 2018 نیز معرفی و ارائه داشته ها در این موارد است. بهره گیری از رنگ فیروزه ای که تبریز نیز به عنوان فیروزه جهان اسلام معروف است در این نماد به چشم می خورد. نماد تبریز 2018 هر آنچه که مفهوم آنرا برساند در خود دارد و سادگی آن از نقاط قوت آن است. مخاطب در نگاه اول با نماد تبریز 2018 ارتباط برقرار می کند و این بزرگترین رسالت لوگوی تبریز 2018 است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا