توسعه فرهنگ گردشگری باید از مدارس آغاز شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: توسعه فرهنگ گردشگری با رویکرد توسعه پایدار باید از مدارس آغاز شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کویر، “محمود وفایی” در نشست مشترک بررسی تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش استان بر تعمیق شناخت ارزش های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرهنگسازی جهت گسترش و توسعه صنایع دستی در مدارس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه سرنوشت کشور در آموزش و پرورش رقم می خورد، اظهار کرد: مردم، دانشمندان و مسئولان محصول مدارس هستند، پس آشنایی دانش آموزان با میراث فرهنگی و صیانت از آن، باید در مدارس نهادینه شود.

وفایی گفت: آمادگی راه اندازی کارگاه صنایع دستی به منظور مهارت آموزی به دانش آموزان در اکثر مدارس استان را داریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بر بومی سازی و بروز رسانی تفاهم نامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با وزارت آموزش و پرورش متناسب با فرهنگ و امکانات استان تاکید کرد.

محمود وفایی با بیان اینکه موزه، بازار و مکان های تفریحی سخت افزار میراث فرهنگی هستند، گفت: ارزشها، آداب و رسوم و فرهنگ بومی نرم افزار هستند که باید در جامعه ترویج شوند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج صنایع دستی و ایجاد اشتغال در کشور دارد و مدارس بهترین مسیر برای ایجاد فرهنگ گردشگری پایدار هستند.
وفایی از برگزاری جشنواره تجلیل از دانش آموزان فعال در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خبر داد و گفت: مسابقات فرهنگی در قالب شعر، داستان، عکس، نمایش و وبلاگ نویسی ویژه دانش آموزان در این زمینه نیز برگزار خواهد شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: راه اندازی جریان گردشگری پایدار و آشنایی دانش آموزان با میراث فرهنگی و صنایع دستی از دوره ابتدایی تا متوسطه ضروری است.

به نقل از خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا