زیرساخت های گردشگری در 500 روستای کشور فراهم می شود

مدیرکل همکاری و توافق های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی گفت: با توجه به تعریف طرح توسعه گردشگری روستایی در قالب اقتصاد مقاومتی در برنامه ششم توسعه زیرساخت های گردشگری در 500 روستای کشور فراهم می شود.

محمدعلی فیاضی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر افزود: با توجه به تنوع زیستی و گیاهی روستاها برای جذب گردشگر امسال 75 روستا در اولویت تامین زیرساخت ها قرار دارند.
وی یادآورشد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از محورهای مهم در اقتصاد مقاومتی ازسوی رهبر معظم انقلاب معرفی شد و ستاد اقتصاد مقاومتی هشت طرح برای این سازمان تعریف کرد که توسعه گردشگری روستایی یکی از آنهاست و مابقی به حوزه های دیگر این سازمان ارتباط دارد.
وی با اشاره به اهمیت اقامتگاه های بوم گردی اظهار کرد: در 2 سال گذشته دستورالعمل اقامتگاه های بوم گردی در مناطق روستایی با هدف صیانت از محیط طبیعی، حفظ معماری و احیای ظرفیت های تنوع فرهنگی تهیه و ابلاغ شد.
وی اظهار کرد: با ایجاد اقامتگاه های بوم گردی زمینه ماندگاری گردشگر در مناطق مختلف کشور فراهم می شود.
فیاضی گفت: در این اقامتگاه ها افراد با لباس محلی منطقه خود از گردشگران پذیرایی و غذاهای محلی و صنایع دستی مربوط به آن منطقه ارائه می شود.
وی بیان کرد: اقامتگاه های بوم گردی بدون داشتن دفتر خدمات سفر می توانند فضای پیرامونی خود را در معرض دید گردشگران قرار دهند.
مدیرکل همکاری و توافق های ملی گردشگری و دبیر کمیته ملی طبیعت گردی کشور گفت: در زمان حاضر242 اقامتگاه بوم گردی در روستاهای کشور راه اندازی شده است و قراراست تا پایان برنامه ششم این تعداد به دو هزار اقامتگاه افزایش یابد.
وی تاکید کرد: با راه اندازی این اقامتگاه ها زمینه توانمندسازی جوامع محلی فراهم و بسیاری از صنایع دستی مناطق احیا و افزایش زمینه توسعه اشتغال و توزیع ثروت فراهم می شود.
فیاضی اظهارکرد: از دو هزار جاذبه طبیعی کشور براساس سند ملی طبیعت گردی که شامل گردشگاه ها، مناطق حفاظت شده، آبشارها، کوه ها، چشمه ها، مناطق بیابانی، کویری، سواحل، جنگل و مرتع براساس اقلیم های مختلف، 199جاذبه گردشگاهی مربوط به استان بوشهر است.
وی گفت: براین اساس چهار محور اصلی و شش محور فرعی در این استان بعنوان زیربنای توسعه گردشگری شناسایی شده است.
فیاضی اظهارکرد: براساس دستور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بنا داریم سند ملی طبیعت گردی کشور با مشارکت استانها به روز رسانی شود و بر این اساس ظرفیت های طبیعی هر منطقه شناسایی و زمینه توسعه این ظرفیت ها مشخص شود.
وی گفت: کمیته ملی طبیعت گردی از ظرفیت های مناسب در حوزه طبیعی است که این کمیته از سازمان های حفاظت محیط زیست، جنگلها و مراتع ومیراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل و براساس نشست های کارشناسی دستورالعمل ورود سرمایه گذاربه مناطق طبیعی مصوب شده است.
فیاضی اظهارکرد: با توجه به اینکه بیشترعرصه های طبیعی دراختیار سازمان های حفاظت محیط زیست یا جنگل ها و مراتع است با این دستورالعمل که به تائید سازمان های عضو این کمیته رسیده است در آینده نزدیک شاهد ایجاد توسعه گردشگری پایدار در مناطق طبیعی کشور خواهیم بود.

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا