صلح و وفاق در منطقه هدف سومین نشست عادی شورای حکام میراث ناملموس است

سومین نشست عادی شورای حکام صبح دیروز (شنبه 8 خرداد) کار خود را در هتل لاله تهران آغاز کرد.
«محمد حسن طالبیان»، رئیس شورای حکام مرکز منطقه ای حفاظت از آسیای مرکزی و غربی نیز در آیین افتتاح این اجلاس به اقدامات انجام گرفته در مرکز میراث ناملموس تهران اشاره کرد و افزود: درحال حاضر مرکز میراث ناملموس در تهران فعالیت های قابل توجهی را در سطح ملی و منطقه ای داشته است.
او گفت: ظرفیت سازی، افزایش آگاهی، برگزاری کارگاه‌های بین المللی در تهران از جمله اقداماتی است که در مرکز طی چند سال اخیر صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: درحال حاضر منطقه ما درجهان از حساسیت بالایی برخوردار است و داشتن یک سازمان بین المللی برای پاسخگویی به نیازهای موجود ضروری است.
آنطور که رئیس شورای حکام مرکز منطقه ای حفاظت از آسیای مرکزی و میانه اعلام کرد: هرسال فعالیت و تصمیمات مشخصی در شورای حکام تعیین می شود که فعالیت های وتصمیم گیری ها در نشست عادی شورای حکام میراث ناملموس مورد بررسی و نظر شورا قرار می گیرد.
به گفته طالبیان، درحال حاضر 11 کشور در عضویت مرکز میراث ناملموس تهران قرار دارند و 4 کشور عمان، قطر، ترکمنستان و کویت نیز برای عضویت در این مرکز ابراز تمایل داشتند. این درحالی است که نمایندگان 2 کشور آذربایجان و ازبکستان نیز در سومین نشست عادی شورای حکام حضور پیدا کردند تا پس از بررسی به عضویت این مرکز درآیند.
آنطور که رئیس سومین نشست عادی شورای حکام اعلام کرد:حضور نمایندگان مرکز میراث ناملموس و همکاری کشورهای عضو بسیار اهمیت دارد چراکه تبادل تجربیات سبب وفاق و صلح در منطقه می شود.
او اظهار کرد: همه همکاران مرکز میراث ناملموس نیاز به همکاری کشورهای عضو دارند، بسیاری از برنامه‌ها توسط یونسکو تصویب شده و از سوی ایران آماده حمایت مرکز را از سوی سازمان میراث فرهنگی هستیم.
طالبیان افزود: براساس قوانین ICH سال 2016 آخرین سال برای اولین جلسه شورای حکام است که تمدید شورا را در دستور کار داریم.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا