فرانسه همچنان مقصد نخست جهان است

با وجود شبح ترور؛فرانسه همچنان مقصد نخست جهان است

باوجود ترس عمومی از تهدیدهای تروریستی در فرانسه، این کشور همچنان برترین مقصد گردشگری جهان است.

خبرگزاری میراث فرهنگی – بین‌الملل – با وجود شبح تروریسم فرانسه همچنان مقصد شماره یک گردشگری درنقشه توریسم بین‌الملل باقی مانده است.
به گزارش فرانس پرس به نقل از وزیر خارجه فرانسه ، با وجود این که سال 2015 با حوادث مرگبار تروریستی پایان یافت اما شماربازدید کنندگان خارجی که دراین سال به فرانسه سفر کردند، همچنان رو به افزایش است.
وزیر خارجه فرانسه که از برنامه جذب 100 میلیون گردشگر تا سال 2020 خبرداده، می‌گوید شمار گردشگران خارجی به ویژه از کشورهای امریکا و چین، افزایش نیز یافته است.
براساس آمارهای منتشر شده، فرانسه درسال 2015 توانسته است بیش از 84.5 میلیون گردشگر خارجی جذب کند. این رقم به معنای 0.9 درصد رشد نسبت به سال 2014 است که طی آن فرانسه برترین مقصد گردشگری جهان شناخته شده بود.
طبق همین آمارها شمار گردشگران امریکایی که سال گذشته به فرانسه سفر کردند 15.2 درصد وشمار گردشگران چینی نیز به میزان 22.7 درصد افزایش یافته است. با این حال فرانسه در سال گذشته با کاهش شمار گردشگران اروپایی مواجه بود که حدود 1.5 درصد کمتر از سال گذشته به فرانسه سفر کردند.
فرانسه در13 نوامبر 2015 با حادثه تروریستی بی سابقه‌ای روبرو شد که به مرگ 130 تن انجامید.
وزیر امور خارجه فرانسه یاد آور شد که رخدادهای تروریستی نوامبر 2015 سبب کاهش شمار گردشگران شده و به ویژه شهر پاریس در فاصله زمانی نوامبر و دسامبر 2015 با 15 درصد کاهش مسافران خارجی مواجه بود.
او اعلام کرد که فرانسه درنظر دارد تا سال 2020 شمار گردشگران خارجی را به 100 میلیون نفر افزایش دهد.

به نقل از :خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا