بازدید روزانه 10 تا 15 هزار گردشگر از ابیانه

«ابیانه تنها روستای گردشگری استان اصفهان است که مجوز دریافت ورودی دارد، زیرا با توجه به ورود روزانه 10 تا 15 هزار گردشگر به روستای ابیانه، مدیریت روستا برای انجام خدمات نیاز به کمک دارد.»

فریدون الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره چگونگی دریافت ورودی در روستاهای گردشگری در استان اصفهان اظهار کرد: در میان روستاهای گردشگری استان اصفهان تنها ابیانه به دلیل حضور تعداد بالای مسافر ورودی دارد و سایر روستاها ورودی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: با توجه به ورود روزانه 10 تا 15 هزار گردشگر به روستای ابیانه، مدیریت روستا برای انجام خدماتی مانند جمع‌آوری زباله و … نیاز به کمک دارد. البته روستاهای دیگر استان هم می‌توانند با ارسال درخواست به مدیرکل روستایی استانداری نسبت به اخذ مجوز برای دریافت ورودی در روستاهای گردشگری با تأیید استانداری اقدام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان هم‌چنین به شهر زیرزمینی نوش آباد اشاره کرد و افزود: یکی از مهمترین مشکلات این منطقه گردشگری فاضلاب نوش آباد است و اداره فاضلاب قرار شد به سرعت نقشه و طرح اجرایی آن را انجام دهد.

نوش‌آباد باید به گردشگران معرفی شود

الهیاری تاکید کرد: ثبت جهانی شهر زیرزمینی نوش آباد پیشنهاد شده است و باید در صف آثار معرفی شده کشور برای ثبت جهانی قرار گیرد.

وی به مشکلات نوش آباد اشاره کرد و گفت: معرفی این منطقه گردشگری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است تا همه مردم داخل و خارج از کشور از وجود این منطقه گردشگری آگاه شوند. در اقدام بعدی نیز باید زیرساخت‌های گردشگری در این منطقه افزایش یابد و بافت تاریخی آن احیا شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جذب سرمایه گذار و ایجاد تاسیسات گردشگری برای مستقر شدن مسافران و رسیدن عواید آن به مردم منطقه بسیار مهم است.

 

ابیانه

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا