نگرانی بازار گردشگری اروپا از کاهش قدرت خرید بریتانیایی‌ها

انگلیس دست کم تا دوسال دیگر قصد ندارد اتحادیه اروپا را ترک کند اما گردشگری اروپا از هم اکنون نگران است که مبادا بریتانیا همین تابستان از اروپا خارج شود.
به گزارش وال استریت ژورنال، این نگرانی‌ها درپی کاهش شمار گردشگران بریتانیایی از اروپا ایجاد شده که عامل اصلی آن سقوط ارزش پوند انگلیس دربرابربر یورو است.
این کاهش 6.6 درصدی که درنتیجه نتایج رفراندوم صورت گرفته دراین کشور رخ داد، معامله گران ارز را بشدت شگفت زده کرد. سقوطی که ناشی از احتمال بروز تلاطم ومشکلات دراقتصاد بریتانیا بوده است.
شرکت International Consolidated Airlines SA به عنوان شرکت مادر خطوط هوایی بریتیش ایرویز و شرکت ایبریا دراسپانیا درنتیجه این کاهش بالافاصله بیانیه‌ای درهشدار از خطر کاهش سود این شرکت‌ها منتشر و نوسانات بازار ارز را بشدت مورد انتقاد قرار داد.
اکنون سوال بزرگ برای صاحمبان کسب و کار این است که آیا ادامه این شرایط و نوسانات پوند سبب پایان بخشیدن به روابط تجاری میان بریتانیا و شرکای تجاری او خواهد شد؟
درخط مقدم همه صاحبان کسب و کار و شرکای تجاری فعالان درصنعت گردشگری بین‌المللی است که درصورت ادامه این روند درپرداخت هزینه هتل‌ها، غذا و رستوران‌ها و تاکسی و مرکزهای خرید و دیگر کالاهای مسافرتی نیازمند به معاملات ارزی هستند. دراین میان مقصدهای گردشگری دراروپا بیش از همه با این چالش مواجه‌اند زیرا طبق گزارش یورومونیتور بین‌الملل بیش از دو سوم سفرهای خارجی بریتانیایی ‌به مقصدهای اروپایی صورت می گیرد. کشورهای اسپانیا، فرانسه و ایتالیا و سپس آلمان به ترتیب بیشترین بازدید کننده‌ها را از بریتانیا جذب می‌کنند.
برای بسیاری از آژانس‌های مسافرتی ایتالیایی و فرانسوی مسافران بریتانیایی عوامل کلیدی و تعیین کننده‌ای هستند و کاهش ارزش پوند هرچند اجتناب ناپذیر است اما سب بروز پیچیدگی هایی از نظر آسانی سفر و آثار اقتصادی است که می تواند درنهایت به کاهش سفر بریتانیایی‌ها شود.
طبق آمار ارایه شده ازسوی اتحادیه گردشگری ایتالیا درحدود 12 میلیون گردشگر بریتانیایی هر سال برای تعطیلات به ایتالیا میروند که بزرگترین گروه گردشگران در ایتالیا محسوب می‌شوند.
بریتانیایی‌ها همچنین نماینده 22 درصد از کل گردشگران اسپانیا را تشکیل دادند که حدفاصل ژانویه تا آوریل امسال از این کشور دیدن کردند.
شهر برلین درآلمان به عنوان نمونه با جذب بیش از 500 هزار گردشگر بریتانیایی درسال گذشته از جمله دیگر مقصدهای اروپایی است که از کاهش قدرت خرید انگلیسی‌ها نگران است.
یونان دراین میان بیش از همه درمعرض آسیب است زیرا بیش از 2 میلیون گردشگر بریتانیایی سال گذشته از این کشور بحران زده دیدار کردند که سهمی بالغ بر 2 میلیارد یورو در اقتصاد گردشگری یونان دارد.
بی‌تردید درشرایط کنونی باتوجه به احتمال نوسانات ارزی، بسیاری از شهروندان این کشور ازسفر خودداری می‌کنند و حتی اگر بریتانیایی ها همچنان به سفر بروند بی شک در خرید و خرج کردن پول خود بسیار محتاط خواهند شد و این بر بازار گردشگری همه مقصدهای اروپایی تاثیر مستقیم خواهد داشت.

به نقل از: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا