مالزی از آب بستنی می‌گیرد

 به گزارش مالی میل آنلاین، یک کارآفرین اهل مالزی ادعا کرده است که با ارایه بستنی حلال با آب زمزم، به ویژه دراین فصل گرما توجه همه مسلمانان را به محصول خود جلب خواهد کرد.
او که «محمد هشام زمری» نام دارد، محصول خود را ابتدا با عنوان «بستنی کفایه » حلال که تمامی مواد تشکیل دهنده آن براساس دستورات وروش اسلامی تهیه شده است، عرضه کرد.
بستنی حلال این شرکت حاوی مواد غذایی دیگری همانند بادام، خرما، میوه خشک یا کنسرو شده ، آب زمزم ، کشمش و زعفران است که به آن طعم های مختلفی می‌دهد. او درابتدا تنها بستنی حلال عرضه میکرد اما برای توسعه وشهرت بیشتردرمیان مسلمانان مدعی شده که از آب زمزم در ساخت این بستنی‌ها استفاده می‌کند!
گرایش مسلمانان به محصولات غذایی حلال سبب شکل گیری و رشد صنعت دیگری به نام گردشگری حلال شده است .گردشگری اسلامی درحدود 10 درصد از کل بازار گردشگری جهانی را دراختیار دارد ولی با سرعت بسیار بالایی در حال رشد است. این سبک گردشگر ی درخاورمیانه و کشورهای اسلامی در سال 2015 – به میزان 20 درصد افزایش یافته است.
همزمان با رشد گردشگری حلال، موسسات تورگردانی مرتبط با گردشگران مسلمان درکشورهای عرب، نسبت به ثبت نام مسافران خود در هواپیماهایی توجه دارند که ازصرف الکل و گوشت خوک خودداری می‌کنند و مکان‌های ویژه نماز ونیز نسخه‌هایی از قران کریم دراختیار مسافران خود قرار می‌دهند و مسافران زن و مرد را ازهم جدا می‌کنند. مالزی که سالهاست عنوان برترین کشور را در فهرست گردشگری حلال ازآن خود کرده در ارایه محصولات حلال گام های ابتکاری نیز برداشته است.

«محمد هشام»که اکنون به نام «سیگو »هشام شهرت دارد می‌گوید که الهام بخش او در شکل دادن به این کسب و کار آن بود که دریافت هیچ فرد مسلمانی بستنی حلال عرضه نکرده است. از طرف دیگر مشاهده کرده است که تاجران زیادی از کشور کامبوج به مالزی می آیند که همگی درکار ساخت و فروش بستنی هستند. این بستنی‌ها چه دست ساز و خانگی و چه بستنی های کارخانه ای هیچ یک برچسب حلال نداشتند.
او با درک این که هیچ شرکت یا فردی نبوده که اطمینان دهد بستنی عرضه شده در بازارها از نظر دین اسلام کاملا مجاز است، دریافت که ارایه بستنی حلال تنها برای بازار مسلمانان می‌تواند بسیار پرسود باشد.
محمد هشام یادآور شد که قبل از این که شرکت بستنی سازی «کفایه » را راه اندازی کند، بارها به کامبوج و تایلند سفر کرده تا طرز تهیه بستنی را یاد بگیرد. سپس با سرمایه 600 ریگنیت برای خرید تجهیزات، کار خود را آغاز کرد.
او درابتدابا ساخت وعرضه بستنی‌های کوچک با طعم های معمول مانند وانیل، شکلات و توت فرنگی آغاز کرد و اکنون درسراسر مالزی محصولات او به فروش می‌رسد.
او که پدر 5 فرزند است قبلا یک تکنسین بوده و درگذشته به سختی می‌توانسته نیاز خانواده اش را تامین کند از این تصمیم گرفت دست به کاری جسورانه بزند.
محمد هشام هم اکنون دوره های آموزشی ویژه ای برای افرادتازه کار و صاحبان کسب و کار درمورد نحوه تهیه بستنی راه اندازی کرده است که بسیاری از آن ها دربازار محصولات خود را با تاییدیه و امضای او عرضه می‌کنند.
شرکت او همچنین عرضه کننده انواع ماشین آلات بستنی سازی، فریزر و نیز فروش انواع مواد خوردنی برای تولید بستنی است . او در حال حاضر با دانشگاه پاهانگ مالزی درمورد یافتن راه‌های ابتکاری برای ساخت ماشین های بستنی سازی درحال مذاکره است.
طبق بررسی‌های انجام شده از سوی” بنیاد کرسنت ریتینگ “مالزی،ترکیه وامارات متحده عربی دراین میان برترین مقصدهای گردشگری حلال در5 سال گذشته بوده‌اند . درراستای تمرکز بر گردشگری حلال، نتیجه طبیعی آن رشد و برتری مالزی در زمینه گردشگری رمضان نیزهست.
مالزی بیش از هر کشور دیگر خود را با نیاز گردشگران روزه دار درماه رمضان تطبیق داده است و اقداماتی چون دسترسی به رستوران حلال و ارائه نمازخانه درنقاط گردشگری کشور از جمله کارهایی است که سبب جذب مسافران مسلمان درطول ماه رمضان نیز شده است.

به نقل از: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا