نمایشگاه بین المللی گردشگری فرصتی دیگر برای فارس

«خبرجنوب» نوشت: معاون استاندار فارس با تاکید بر این که نباید از ظرفیت های گردشگری استان غافل شویم گفت: پتانسیل های گردشگری فارس بر کسی پوشیده نیست به طور مثال ظرفیت گردشگری درمانی این استان قدمت 50 ساله دارد که فارس را به قطب پزشکی کشور تبدیل کرده است.
شاپور رستمي در جلسه كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس با بيان اين كه مشكلات موجود در حوزه گردشگري بايد هر چه سريع تر رفع شود افزود: متاسفانه يك سري مشكلات و مسائل پيش روي صنعت گردشگري وجود دارد
اما نبايد اين مشكلات منجر شود كه فرصت ها را از دست بدهيم و استفاده بهينه از فرصت ها نداشته باشيم.
معاون امور زائرين و گردشگري استاندار فارس در بخش ديگري سخنانش به بازنگري طرح 57 هكتاري توسعه حرم مطهر شاهچراغ (ع) اشاره كرد و گفت: اين طرح هم اينك در مرحله بازنگري قرار دارد و مشاور در حال مطالعه طرح مي باشد.
رستمي در ادامه با بيان اين كه به دنبال تنوع گردشگري در فارس هستيم اضافه كرد: ضروري است با در نظر گرفتن ظرفيتهاي گردشگري و فرهنگي استان تقويم گردشگري تهيه گردد و با يك برنامه ريزي خاص و مدون براي تمامي روزهاي سال ويژه برنامه هايي در نظر گرفته شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش به كميته هاي تخصصي كارگروه گردشگري و ميراث فرهنگي فارس نيز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر كميته هاي روستايي و عشايري، طبيعت گردي- فرهنگي و تاريخي، زيارتي و مذهبي و گردشگري سلامت فعال است و با توجه به اين كه كميته گردشگري شهر شيراز تا كنون فعال نشده و اين احتمال وجود دارد كه كميته فرهنگ و آموزش جايگزين اين كميته شود.
رستمي اضافه كرد: به نظر مي رسد اين كميته حذف شود بهتر است زيرا تاكنون فعال نشده و از سويی هم پرداختن به مباحث فرهنگي و آموزشي در استان و شهر شيراز يك فرصت به شمار مي رود.
بنابراين گزارش، در ادامه اين جلسه مصيب اميري مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس نيز طي سخناني از برگزاري نهمين نمايشگاه
بين المللي گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع وابسته در شيراز خبر داد و گفت: طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين نمايشگاه از دوم تا هفتم آبان ماه در شيراز و با هدف معرفي ظرفيت هاي فارس در حوزه هاي گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي همچنين شناخت نقاط ضعف و قوت صنعت گردشگري و بررسي موانع و مشكلات پيش روي ورود گردشگران برگزار مي شود.
وي در خصوص زمان برپايي اين نمايشگاه نيز گفت: با توجه به اينكه ظرفيت اشغال هتل ها در فصول مختلف سال متغير است و به طور مثال در ارديبهشت ماه و مهر ماه اين ظرفيت تكميل است از اين رو برپايي نمايشگاه هايي از اين دست در زماني انتخاب شده كه با مشكل اسكان در استان مواجه نباشيم.
بنابراين گزارش، در اين جلسه برگزاري نخستين همايش بين المللي ادبيات، جامعه، فرهنگ عامه و ميراث فرهنگي با تاكيد بر توسعه گردشگري مورد بررسي قرار گرفت. اين همايش از 30 آذر ماه تا 2 دي ماه امسال در شيراز و با هدف ارايه راهكارهايي براي جذب گردشگر با معرفي فرهنگ بومي ايران و بررسي آسيب شناسي ميراث فرهنگي، معرفي فولكور ايران و آشنايي با فرهنگ عامه مابقي كشورها برگزار خواهد شد. همچنين در اين جلسه مطرح شد اين همايش در 2 بخش علمي و نمايشگاهي در شيراز شروع به كار خواهد كرد كه بخش نمايشگاهي آن اختصاص به معرفي آداب و رسوم، خوراك، پوشاك و صنايع دستي دارد.
گفتني است در اين جلسه مصوبات كميته هاي شخصي كارگروه ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس مورد بررسي قرار گرفت.
بنابراين گزارش اين كارگروه داراي كميته هاي تخصصي گردشگري سلامت، زيارتي و مذهبي، طبيعت گردي روستايي و عشايري فرهنگي و تاريخي و كميته گردشگري شهر تاريخي شيراز مي باشد.

منبع: سیری در ایران

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا