سوریه در انتظار گردشگران بین‌المللی

به گزارش فرانس پرس هرچند سوریه صحنه یکی از خونین ترین جنگ‌های داخلی توسط مرگبارترین گروه‌های تروریستی جهان بوده و بسیاری از جاذبه‌های گردشگری آن تحت محاصره جنگندگان بشدت تخریب شده اما این کشور قصد دارد جایگاه سابق خود را درنقشه گردشگری جهان باز یابد.

جنگ داخلی سوریه که مدت 5سال انواع تخریب‌ها، ناامنی و آوارگی 5 میلیون نفر از سکنه این کشور را درپی داشته صنعت گردشگری این کشور را کاملا نابود کرد اما اکنون وزیر گردشگری سوریه درتلاشی بلند پروازانه قصد دارد که پتانسیل این کشور را به عنوان یک مقصد تعطیلات برای گردشگران بین‌المللی به فعالیت درآورد.

وی در اظهاراتی اعلام کرده است که پس از آزادسازی برخی از شهرهای تحت اشغال اکنون می‌توان به جایگاه برجسته گردشگری واحیای آن تمرکز کرد. او دراین راستا سخن از جذب سرمایه گذاری بخصوص از کشور روسیه کرده و اظهار امیدواری کرده است که به زودی از گردشگران خارجی ازتمامی کشورها به ویژه از کشورهای روسیه ، چین، ایران و آفریقای جنوبی درکشورپذیرایی شود.

او گفته است که طی ملاقات با سفرای این کشورها به ویژه روسیه که مشتاق فعالیت‌های تجاری دراین زمینه هستند طرح‌های جذابی درزمینه سرمایه گذاری ارایه کرده است.

به گفته او این طرح‌ها عمدتا مرتبط با مکان‌های سنتی و زیارتی درسوریه و دمشق به عنوان نقطه شروع از مسیر زیارت به عمان و اورشلیم و دیگر مکان‌های زیارتی است.

درحال حاضر بسیاری از دولت‌ها ازجمله بیشتر کشورهای اروپایی و آسیایی وامریکا به شهروندان خود هشدار داده‌اند که سوریه خطرناک‌ترین کشور درجهان است. با این حال وزیر گردشگری سوریه خوش بین است و با توجه به بازپس گیری سایت باستانی پالمیرا که توسط نیروهای روسی از جهادگران داعش باز پس گرفته شده، جذب گردشگران به بقایای باستانی دراین کشور از سرگرفته شود.

به نقل از: خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا