گزارشی از نمایشگاه نقاشی در گالری شکوه : شمایل های «وزیری» به نمایش درآمد

سوزان وزیری» در دو سالن گالری شکوه 28 شمایل مذهبی و عرفانی را با تکنیک مداد رنگی بر روی کاغذ و رنگ روغن بر روی بوم ارائه داده است. هنرمند در این آثار از سبک رئالیسم جادویی بهره گرفته و تابلوهایش را با الهام از باورها و اعتقاداتش به تصویر در آورده است.
وزیری که تاکنون 22 نمایشگاه انفرادی برپا کرده، در مورد نمایشگاه حاضر در گالری شکوه گفت: « 28 اثری که در این نمایشگاه ارائه داده ام همگی تکیه بر باورهای من دارند. عنوان این نمایشگاه نیز بر همین اساس «باورهای من » انتخاب کردم زیرا هر یک از آثارم   به دنبال خود یک داستان دارند و بر اساس اتفاقات زندگی، اعتقادات من و خواب هایم کار شده اند. من سعی می کنم در آثارم عشق به کشورم را به عنوان یک ایرانی بیان کنم و مسائل مربوط به ایران را نیز در آثارم انعکاس دهم.»
زنان نقش زیادی در آثار وی دارند، او در تابلوهایش زنان شرقی را با چادر و سربند به تصویر کشیده ، طرح ها و شکل های مختلف سربندها، پارچه ها و لباس های این شخصیت ها، زیبایی خاصی به کارهای وزیری بخشیده، او همچنین در آثارش از رنگ های متنوع ایرانی برای بیان باورهایش کمک گرفته است.
او که از سال های کودکی به نقاشی علاقه زیادی داشته و از چهارده سالگی به شکل حرفه ای نقاشی را دنبال کرده است. گفت: « از نوجوانی دوره های نقاشی را نزد اساتید مختلفی چون استاد نامی پتگر گذراندم در این بین به مدت دو سال هم در آمریکا دوره دیدم اما معتقدم استاد نامی پتگر سهم به سزایی در آموزش نقاشی به من داشت. سال ها پیش وقتی ایشان فوت کردند خبر درگذشت شان تاثیر زیادی بر روی من داشت و بر اساس آن اثری را به تصویر کشیدم.»
وزیری که سال هاست نقاشی شمایل می کشد، در این نمایشگاه هم چند اثر شمایل در معرض دید عموم قرا داده است، او در رابطه با این آثار گفت:«من سالهاست که نقاشی های مذهبی می کشم و دو اثراز کارهای مذهبی ام با نام های «کاتب وحی» و «عاشورا» نیز توسط موزه امام علی (ع) خریداری شده است. در این نمایشگاه نیز چهار اثر شمایل کار کرده ام. لحظه ضربت خوردن حضرت علی (ع)، شمایل امام حسین(ع) ، بانوی قدیسه ای که صورت خود را پوشانده و پنج زن که به نوعی سمبلی از زنانی با شخصیت والا، صادق و پاک هستند که در ادیان مختلف از آن ها یاد شده است.»
وزیری با اشاره به اینکه همه آثارم ملهم از ایده های ذهنی ام و یا خواب هایم هستند . ادامه داد: «گاهی بر اساس شنیدن داستانی و یا رخ دادن اتفاقی در زندگی ایده ای در ذهنم نقش می بندد و آن را اسکیس می زنم و سپس بر روی بوم پیاده می کنم، در این بین صحنه مورد نظرم را بازسازی کرده و از روی آن کار را دامه می دهم . »
«سوزان وزیری» فارغ التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی است. او از سن 14 سالگی نقاشی را به شکل حرفه ای دنبال کرده و دوره های نقاشی را نزد اساتید مختلف گذرانده و به مدت دو سال در یکی از دانشگاه های آمریکا دوره دیده است. دو اثر از وی توسط موزه امام علی (ع) خریداری شده و همچنین آثارش در کتاب هنرمندان به نام (کتاب سیاه) چاپ شده است . او تاکنون در12 نمایشگاه گروهی و 12 نمایشگاه انفرادی شرکت داشته و آثارش در اندونزی، ترکیه و کانادا به نمایش گذاشته شده است.
نمایشگاه «باورهای من» تا 15 اردیبهشت ماه به روی دیوار خواهد بود؛ علاقه‌مندان می‌توانند از این نمایشگاه شنبه تا چهارشنبه ساعات 16 تا 20 و جمعه‌ها ساعات 16 تا 21 در گالرى شکوه واقع خیابان فرمانیه،بلواراندرزگو،خیابان امیر نوری، پلاک 19 دیدن نمایند.

به نقل از : خبرگزاری میراث فرهنگی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

گفت و گورا شروع کنید...
سلام! سوالی داشتید؟
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ میدهیم
instagram default popup image round
Follow Me
502k 100k 3 month ago
اشتراک گذاری
اسکرول به بالا